Det är mörkt, grått, ensamt, träningar inställda osv. Många upplever sig nedstämda, ensamma och saknar det sociala umgänget. Här kommer 10 tips som kan pigga upp och kanske få dig att må liiite bättre:

  • Se till att få in minst 1 daglig promenad, helst i dagsljus. Brukade du ta en lunchpromenad med en kollega? Slå en pling till kollegan och ta promenaden med kollegan i luren.
  • Försök bibehåll dina vanliga rutiner, gå upp, ät frukost, starta arbetsdagen och se till att du tydligt ¨avslutar¨ arbetsdagen. Ha tydliga arbetstider så du skiljer på fritid och arbetstid.
  • Jobba INTE i myskläder och framförallt inte i pyjamas. Försök simulera samma outfit som du brukar ha på jobbet, för att minska risken att fasta i något mys-lunk hemma.
  • Variera din arbetsplats, Variera din arbetsposition. Van vid ståbord? Ta fram en strykbräda att ha som ståbord. Bunkra upp med böcker om du behöver.
  • Drick mycket vatten!!
  • Boka en träningsdejt över skype/facetime med en kompis.
  • Utforska meditation och yoga, om det är något du varit nyfiken på men aldrig tagit tag i.
  • Fantisera & Skriv ner vart du vill resa & allt du vill göra när världen öppnas upp igen.
  • Tänd mycket ljud, fram med julpyntet, julbaket osv. Spela jullåtar hög volym.
  • Laga mat över en eld och under en bar himmel.

Håll ut, och håll i. Snart får vi kramas igen!